طبس – سرپرستي يزدفردا: يكشنبه شب اين هفته پس از احساس نياز مسئولان شهرستان طبس در پاسخگوئي به مردم در مورد مسائل اخير اين شهرستان بخصوص بحث انتزاع و الحاق در مسجد جامع كبير طبس به جمع مردم آمدند.
به گزارش يزدفردا: ائمه جمعه طبس، عشق آباد، ديهوك و فرماندار و شوراهاي اسلامي شهرستان طبس در اين جلسه به سوالات حاضرين پاسخ دادند.
گفتني است عده اي كه در شبهاي متمادي براي اعتراض به انتزاع طبس از استان يزد، مقابل عمارت باغ گلشن تجمع غيرقانوني مي كردند، يكشنبه شب ودر اين جلسه وقتي كه نام آقاي.... نماينده سابق مردم در مجلس ششم شوراي اسلامي برده مي شد با ذكر صلوات اين نام را مشايعت مي كردند.
اين در حاليست كه نماينده مذكور در مجلس شوراي اسلامي از رهبران تحصن در مخالفت با نظارت استصوابي و ولايت مطلقه فقيه و قوانين شوراي نگهبان بود و وي از امضا كنندگان نامه ۱۲۷ نفر نماینده مجلس ششم به مقام معظم رهبری (معروف به نامه جام زهر) مي باشد.
بايد يادآورشد كه : 127 نماينده مجلس ششم در نامه تاريخي خود به رهبر فرزانه و عزيز كشورمان نوشته بودند: " اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود"
گزارش خبرنگار ما از طبس حاكي است، چند صد نفر از جمع حاضر در دست نوشته هاي متعدد خطاب به امام جمعه و فرماندار و مسئولان نوشتند: " اجازه دهيد تا پاسخ دندان شكني به جمع آشوبگر و ضدانقلاب معدود حاضر در جلسه بدهيم". اما مسئولان مورد اشاره همواره تاكيد بر سكوت و آرامش و حفظ احترام مسجد نمودند.
اين جمع كه حدود يكصد نفر نشان داده مي شدند در ميان جمع 2000 نفري مردم با صلواتهاي كذايي و جملات ناپسند و نيز سوت و كف زدن، قصد برهم زدن جلسه را داشتند كه در برابر سعه صدر و آرامش مسئولان حاضر مجبور به سكوت شدند.
گفتني است پدر يكي از شهداي شهرستان كه نخواست نامش فاش شود، در پايان مراسم در گفتگو با خبرنگار "يزدفردا" ضمن انتقاد شديد از سكوت مسئولان مربوطه در برابر اينهمه بي حرمتي و توهين به مسجد و روحانيت و خانواده شهدا و ايثارگران دفاع مقدس گفت: اگر امشب، امام جمعه مظلوم و محبوب طبس، اين سيد ولايي و چهره نوراني و فرماندار بعنوان پدر و برادر شهيد كه اينگونه در ميان سكوت مقامات امنيتي، مورد بي حرمتي جمع معلوم الحال 100 نفره قرار گرفتند، اذن ميدادند خود را به فرزند شهيدم ميرساندم و با افتخار شهرم را از وجود اين لكه هاي ننگ (جمع به اصطلاح مخالف انتزاع طبس از يزد ) پاك مي كردم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا